سلام
اینجا روش ساخت کاراکتر رو با تغییر تکسچر مدلهای دیگر آموزش میدم.
در ابتدا به عکس زیر نگاه کنید:
این کاراکتر ها همه با تغییر تکسچر مدل اول که علامت زدم ساخته شده اند.
برای اینکار باید پلاگین DDS برای فتوشاپ رو داشته باشید که به زودی در تالار فتوشاپ میگذارم.
از طرفی فکر میکنم همه ی فتوشاپ ها بتونن فرمت tga رو باز کنن یا ذخیره کنند.
در کل فایلهای تکسچر در FPS Creator همین دو فرمت رو دارند.
برای تغییر تکسچر حتما باید با فتوشاپ یا نرم افزارهایی نظیر آن که قابلیت های آن را دارند استفاده کنید.
شما میتونید لباس کاراکتر رو عوض کنید، براش ریش و سبیل بذارین،
دستکش-کلاه-رنگ پوست-عینک-خال-کفش-زخم-چسب زخم-خال کوبی-رنگ چشم-چهره و همه
و همه رو میتونید با فتوشاپ تغییر دهید و حتی یه کاراکتر خلافکار سیاه
پوست رو میتونین با تغییر دادن تکسچر ماهرانه به یک پلیس سفید پوست وظیفه
شناس تبدیل کنید.
اما این کاراکتر ظاهرش عوض میشه ولی هنوز مدلش - حرکات دست و سر و ... ثابت میمونه.
خب بهتره شروع کنیم.
اول از همه باید فایل تکسچر مربوط به مدل رو پیدا کنیم. میخواهیم مدل
(Thug (Unarmed رو که از کاراکتر های آماده ی خود برنامه هست ادیت کنیم.
به محل نصب برنامه رفته و آدرس Characters ← ww2 ← entitybank ← File را دنبال کنید.
فایل رابط (Thug (Unarmed با فرمت Fpe باز کنید.(اگر در باز کردن فایل رابط مشکل دارید به
این مقاله سری بزنید)
در جلوی عبارت Model نوشته شده Thug.x و جلوی کلمه ی Textured نوشته شده thug_1_d2.tga.
حالا اسم مدل و فایل تکسچر رو داریم.
فایل رابط رو ببندید. از فایلهای زیر کپی بگیرید:
Thug.x
thug_1_d2.tga
(Thug (Unarmed با پسوند Fpe
(Thug (Unarmed با پسوندBMP
این فایل ها رو در جایی در دسکتاپ تون Paste کنید.
حالا عملیات تغییر تکسچر شروع میشه:
فایل تکسچر رو با فتوشاپ باز کنید. یه عکس عجیب غریب میبینید. بله این عکس اجزای بدن کاراکتر ما رو نشون میده.
حالا به سلیقه ی خودتون تغییرات رو اعمال کنید.
مثلا براش ریش بذارین
لباسش رو عوض کنید
رنگ چشم ها
خال کوبی
دستکش
و...
بعد از انجام تغییرات فایل را Save کنید.
من اینجا عکس یه تکسچر رو که ادیت شده ی همینه براتون میذارم:
خب حالا وقت استفاده از کاراکتر جدیده.
همه ی چهار فایل رو که روی دسکتاپتون ریختین در یک پوشه بریزین و پوشه رو در entity Bank تون بذارین.
بهتره فایل بیت مپ آیکون مدلتون هم عوض کنید.
من معمولا برای این کار از مدلم در محیط بازی اسکرین شات میگیرم و دورشو سفید میکنم و سایزشو به 64 در 64 تغییر میدم.
شما هم همینکارو بکنین.
حالا مدل آماده ی استفاده هست.